Nyt om webshops

Altid de bedste udsalg

  • slide1

  • j
  • slid

Nydelsen er en del af vores identitet

I de seneste år er der sket en intensivering af nydelse i samfundet. Og den er ikke længere forbeholdt overklassen. I takt med at danskerne er blevet rigere, er forbruget af luksusvarer steget blandt hele befolkningen. Det gælder luksusvarer som sejlbåde og boligudstyr og oplevelser som hotelophold og teaterbesøg.



Nydelse før ydelse



Penge brugt på pakkerejser er mere end fordoblet siden midten af 1990’erne, og penge brugt på teater, biograf og koncerter er steget med cirka 60 procent. Der er en klar tendens til, at den stigende rigdom i højere grad går til at forkæle og underholde os selv frem for til mere almindelige fysiske varer. De ekstra ressourcer, vi har fået, har vi brugt på at få det sjovere. Forbruget er generelt steget de seneste 15 år, og der er ikke noget, der tyder på, at det vil ændre sig. Og tendensen gælder alle grupper i samfundet. Vi er alle sammen langt rigere end for 15-20 år siden, så det er helt naturligt, at vi alle øger vores forbrug af luksus. En af årsagerne til det øgede forbrug er, at ønsket om “det gode liv” har fået en større plads end tidligere. Vi er blevet enormt opmærksomme på, hvordan vi har det, og at tingene skal give mening. Nydelsen er blevet en del af vores identitet, og for langt de fleste handler rigdom om, at man er i stand til for eksempel at give sig selv oplevelser i form af rejser, og at man har en flot bolig. .

Tilmeld dig webudsalgs mailliste